جوانان مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری برای خودکشی قرار دارند

15 ژانویه 2020 - براساس تحقیقات جدید در کانادا، جوانان مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری برای ایجاد مشکلات سلامت روان یا اقدام به خودکشی قرار دارند.

یک مطالعه ی کانادایی با بررسی بیش از یک میلیون نفر در سنین 15 تا 25 سال، نشان داد که مبتلایان به دیابت 325 درصد احتمال بیشتری دارند که دست به یک اقدام خودکشی بزنند(نسبت به افراد بدون این بیماری).

محققان به بررسی و تجزیه و تحلیل داده های 3544 فرد مبتلا به دیابت و مقایسه ی آنها با 1.4 میلیون فرد بدون دیابت پرداختند. ابتلا به دیابت همچنین با 133 درصد احتمال بیشتر برای ابتلا به اختلال خلقی همراه بود.

دکتر Marie-Eve Robinson ، متخصص غدد درون ریز کودکان در بیمارستان کودکان شرق آنتاریو، کانادا، گفت: علاوه بر چالش های ذاتی در بزرگسالی، بزرگسالان جوان مبتلا به دیابت که مراقبت از آنها به بخش مراقبت و درمان بزرگسالان منتقل می شود، نیاز به سازگاری با ارائه دهنده ی جدید مراقبت خود و یک مرکز درمانی جدید دارند.

دکتر رابینسون گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات به این دلیل است که مدیریت دیابت نوع 1 به دلیل مسئولیت تزریق انسولین در هر روز از زندگی، می تواند برای فرد جوان بسیار جدی باشد. فرسودگی دیابت(Diabetes burnout) یک وضعیت بسیار واقعی است که می تواند مبتلایان به هر نوع دیابت را تحت تأثیر قرار دهد. افراد در می یابند که دیگر قادر به تحمل ادامه فشار ناشی از مدیریت روزانه ی این بیماری نیستند، و این می تواند به افزایش قند خون آنها منجر گردد که خطر عوارض و کتواسیدوز را افزایش می دهد.

دکتر رابینسون اضافه کرد: این موضوع می تواند بسیار نگران کننده باشد، به ویژه هنگامی که مراقبان قبلی آنها در دوران کودکی و نوجوانی حمایت قابل توجهی از آنها می کردند.

این یافته ها همچنین رابطه ای بین دیابت و اختلال روانی را نشان داد.

محققان نتیجه گیری کردند که بین سنین 15 تا 25 سال، خطر اختلالات روانپزشکی و اقدام به خودکشی در نوجوانان و بزرگسالان جوان مبتلا به دیابت نسبت به افرادی در همین سنین که به دیابت مبتلا نیستند، به طور قابل ملاحظه ای بیشتر است.

این مطالعه در مجله Diabetes Care منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/jan/Young-people-with-diabetes-at-higher-risk-of-suicide-study-finds.html